Ludic strategies to encourage English language speaking skills in the fifth grade at Gimnasio Los Pinos
Trabajo de grado - Pregrado
Ludic strategies
English as a foreign language
Motivation
Speaking skills
Ciencias de la educación -- Didáctica
Pedagogía -- Profesores -- Estudiantes
Bilingüismo -- Lingüística -- Gramática
Enseñanza Creatividad (Educación) -- Conceptos-Formación
Estudiantes de enseñanza primaria -- Experiencia -- Lengua inglesa
English as a foreign language
Motivation
Speaking skills
Ciencias de la educación -- Didáctica
Pedagogía -- Profesores -- Estudiantes
Bilingüismo -- Lingüística -- Gramática
Enseñanza Creatividad (Educación) -- Conceptos-Formación
Estudiantes de enseñanza primaria -- Experiencia -- Lengua inglesa
2023
The present study will be conducted with action research that will explore how ludic strategies can be used to foster English speaking skills in fifth-grade students at Gimnasio Los Pinos in Bogotá. This work will acknowledge the importance of ludic implementation as a stimulus for learning a second language in children, specifically in the oral skills. The study will involve a cyclical process of planning, action, and reflection, using collaborative inquiry to develop and implement ludic strategies and evaluate their impact on students' speaking ability. The results of this study may provide insights into how ludic strategies can be used to support language learning in other contexts.
Título: LauraValentinaAldanaCelis_2023.pdf
Tamaño: 3.974Mb
PDFLEER EN FLIP
Título: Cesión de Derechos patrimoniales de Autor simple-FUJNC.pdf
Tamaño: 61.99Kb
PDF
Título: Licencia de uso no exclusivo para uso de las obras del repositorio CIC-FUJNC.pdf
Tamaño: 123.8Kb
PDF
Tamaño: 3.974Mb
PDFLEER EN FLIP
Título: Cesión de Derechos patrimoniales de Autor simple-FUJNC.pdf
Tamaño: 61.99Kb
Título: Licencia de uso no exclusivo para uso de las obras del repositorio CIC-FUJNC.pdf
Tamaño: 123.8Kb