Examinando por Materia "Motivation"
Mostrando 1 - 3 de 3
- Resultados por página
- Opciones de ordenación
Publicación Acceso abierto Extrinsic motivation as a strategy to learn English in eighth-grade students at Gimnasio Los Pinos(Fundación Universitaria Juan N. Corpas, 2023) Chacón Gómez, Natalia Andrea; León Castro, Aura Cristina; Camero Gutiérrez, Jonatan StevesonThe study aimed to understand the impact of extrinsic motivation on English learning in classes of eighth-grade students at Gimnasio Los Pinos and how extrinsic motivation can be used to create an engaging learning experience in English classes. The research highlights the importance of paying attention to students' motivations to create a positive learning environment that encourages students to participate actively in their learning process. In that way extrinsic motivation works as a tool to make more engaging and effective English classes. In that way it is a tool to make learning a second language.Publicación Acceso abierto Ludic strategies to encourage English language speaking skills in the fifth grade at Gimnasio Los Pinos(Fundación Universitaria Juan N. Corpas., 2023) Aldana Celis, Laura Valentina; León Castro, Aura Cristina; Sarmiento Osorio, Martha IsabelThe present study will be conducted with action research that will explore how ludic strategies can be used to foster English speaking skills in fifth-grade students at Gimnasio Los Pinos in Bogotá. This work will acknowledge the importance of ludic implementation as a stimulus for learning a second language in children, specifically in the oral skills. The study will involve a cyclical process of planning, action, and reflection, using collaborative inquiry to develop and implement ludic strategies and evaluate their impact on students' speaking ability. The results of this study may provide insights into how ludic strategies can be used to support language learning in other contexts.Publicación Sólo datos Permanencia académica en estudiantes de Medicina y Enfermería de la Fundación Universitaria Juan N. Corpas(Fundación Universitaria Juan N. Corpas, 2019-12-20) Dávila, Enrique AlvaradoEl presente artículo es producto de la investigación realizada para la convocatoria del Fondo para el Desarrollo de la Educación Superior (Fodesep), cuyo propósito fue establecer los aspectos que favorecen la permanencia académica de estudiantes de Medicina y Enfermería de la Fundación Universitaria Juan N Corpas. La metodología utilizada fue de corte cualitativo-fenomenológico. Se realizó una entrevista semiestructurada de cinco preguntas validadas por un panel de expertos. Los estudiantes que participaron de forma voluntaria se dividieron en grupos focales aleatorios. Los datos se agruparon en categorías que permitieron su triangulación con los objetivos y el marco teórico. Dentro de los hallazgos surgieron categorías como: Motivación intrínseca, auto concepto, motivación extrínseca, interacción docente-estudiante y percepción del docente y madurez. Se concluye que el estudio de las características académicas de los programas de medicina y los factores que afectan la permanencia de los estudiantes, son clave para el desarrollo de estrategias que disminuyan la deserción.